Pieniä sankaritekoja -teoksen yleisöesitys

10.04.2016 - 16.00

Savonlinna 57100

Anna pyrkii kuluttamaan mahdollisimman vähän. Kaikessa. Koko homma karkaa käsistä.
Annan äiti ei tiedä mitä elämällään tekisi, isäkin on hukannut itsensä. Näytelmä kertoo tästä ajasta
ja hukassa olemisesta. Episodeittain tapaamme joukon ihmisiä, joiden tarinat kertovat myös
Annan tarinaa. Pieniä ihmisiä, pieniä sankaritekoja, pitäisikö itkeä vai nauraa?
Juvalaisen Satu Piispa-Hakalan esikoisromaani julkaistiin (Kustannus Aarni) keväällä 2015 ja nyt
Taikkarin Teatteri tuo Annan tarinan näyttämölle. Näytelmäsovituksen on kirjoittanut Kira
Boesen, joka myös ohjaa teoksen. Näyttelijöinä nähdään 22 Savoninnan Taidelukion abia.
Teoksessa on mukana 15 oppilaiden säveltämää laulua tai kappaletta sekä oma orkesteri.
Taikkarin Teatterin tuotannot tarjoavat oppilaille ja opiskelijoille monipuolisia mahdollisuuksia
osallistua ja oppia. Opettajina ja ohjaajina toimii joukko vahvoja ammattilaisia, mm:
Musiikin sävellyksen, sovituksen ja toteutuksen ohjaus Mikko Nikula ja Mikko Seppänen
(Taidelukio).
Lavastuksen suunnittelu ja toteuteutus Artemia, ohjaavana lehtorina Anne Peltonen (SAMI).
Puvustuksen suunnittelu ja valmistus, tarpeistonhoitaja Mari Lehtiö (Savonlinnan Teatteri).
Valotekniikan ohjaus ja opetus Jarmo Kaartinen (Savonlinnen Teatteri).
Julisteen ja käsiohjelman suunnittelun ja toteutuksen ohjaus Marjo Eskonen (Taidelukio).
Mukana yhteistyössä Savonlinnan Toimintakeskus / Kierrätysmyymälä.

valmis-sankariteko(web_small)