Täydennyskoulutus

Ehdota täydennyskoulutusta!

Millaisia toiveita sinulla on kuvataideopettajan täydennyskouluksiin? Kirjoita toiveesi alla olevaan kenttään ja lähetä ne meille.

Tulossa olevia koulutuksia:

Ilmottautuminen avataan loppu- tai alkuvuodesta, riippuen Korona-tilanteesta.

SAVESTA KERAMIIKAKSI

Keramiikkataiteilija Outi Savolainen

Kaksipäiväisellä kurssilla perehdytään materiaalin valintaan, tekniikoihin, valmistus-aikatauluun, keramiikkauunin käyttöön sekä lasittamiseen ja koristeluun.

1. PÄIVÄ:

• Kurssin koonti

VIDEOILMAISUN UUDET MUODOT - 360°/VR

Kouluttaja Henri Pennanen

360° teknologia tarjoaa uusia tapoja luovaan ilmaisuun ja elokuvakerrontaan!

Koulutuksessa opit:

• 360° videokuvauksen perusteet
    • Tarinankerronnan perusteet 360° ja virtuaalitodellisuuskerronnassa
    • Suunnittelemaan ja ohjaamaan 360°/VR-videon
    • Kuvaamaan ja editoimaan 360°/VR-materiaalia
    • Siirtämään 360° videoita VR-laseille
    • Editoimaan näyttävän videon suoraan 360° videomateriaalista
    • Erilaisia luovia kuvaus- ja editointitekniikoita rikastuttamaan videokerrontaa (time lapse, bullet time, little planet, time shift, yms.)

Suositellaan käytäväksi yhdessä Kuvailmaisun uudet muodot 360 -koulutuksen kanssa.

KUVAILMAISUN UUDET MUODOT - 360°

Kouluttaja Henri Pennanen

360-kameralla voit ottaa pyöriteltäviä pallopanoraamakuvia ja rakentaa niistä virtuaalisia kierroksia. Kuviin voi upottaa tekstiä, ääntä, videota, nettisivuja, paikkatietoa, lähes mitä tahansa, klikattaviksi linkeiksi Thinglink-ohjelmalla.

Koulutuksessa opit:

• 360° valokuvauksen perusteet
    • Tekemään virtuaalisia kierroksia Thinglinkillä tavallisista kuvista, 360° kuvista, sekä 360° videoista
    • Upottamaan kuvaa, ääntä, videota ja muuta tietoa 360° kuviin
    • Siirtämään 360° kuvia- ja kuvaesityksiä VR-laseille katseltavaksi
    • Editoimaan 360-kuvia Adobe Photohopilla

Suositellaan käytäväksi yhdessä Videoilmaisun uudet muodot 360/VR -koulutuksen kanssa.

KUVAT LIIKKEELLE

Kuvataideopettaja, kuvittaja Katriina Kaija

Koulutuksessa tutustaan animaation ja lyhytelokuvien tekemisen keinoihin sekä tarinankerrontaan.

Koulutus tarjoaa tietoa ajankohtaisista ohjelmista ja välineistä, joista on apua lukiokuviksen elokuvallisessa tekemisessä.

MYRKYTÖN TAIDEGRAFIIKKA

Kiinnostaako uusien taidegrafiikan syväpaino-materiaalien tutkiminen ja niihin tutustuminen muiden kuvataiteen opettajien seurassa? Kurssin lähtökohtana on myrkyttömät taidegrafiikan menetelmät ja vaihtoehtoisten tekotapojen kokeilu. Luvassa on myös vinkkejä perinteisiin tekniikoihin. Kurssilla saat sekä tietoa materiaaleista että pääset itse kokeilemaan niiden käyttöä!

Huoneen 319 muuttaminen täydennyskoulutustilaksi

Savonlinnan taidelukio toteuttaa laajan täydennyskoulutuspaketin kehittämistehtävän tiimoilta.

Valmistelevana toimenpiteenä Taidelukion huone 319 kalustetaan siten, että se mahdollistaa sekä kuvataidelukioille että yleislukioille suunnattavat kuvataidekoulutukset.

Valmistelevana toimenpiteenä on tilattu tarjouskilpailun jälkeen Ilona IT Oy:ltä seuraavat iMacit huoneeseen 319

15 iMac-tietokonetta

Apple iMac 27″ 6-Core i5 3.0GHz 8GB 1TBSSD RP

8GB 2666MHz DDR4 memory

1TB SSD storage

Apple Magic Mouse 2

Apple Magic Keyboard FIN

MRQY2KS/A-154599

Koneiden muistilaajennukset

60 x KINGSTON 8GB DDR4 2666MHz SODIMM (iMac 2MRQY2CTO)

Hankittavien tuotteiden yhteishinta 32 700,00€ (alv.0%).

Kalusteet

Lisäksi huoneeseen 319 on tilattu suorahankintana seuraavat kalusteet Isku Interior Oy:ltä tarjouksen TA00007080 mukaan

Tuote 81559 1 kpl.

Tuote 81585 16 kpl:tta

Tuote 211150 1 kpl.

Tuote 211129 16 kpl:tta

Hankittavien tuotteiden yhteishinta 10 539,00€ (alv.0%).

Havainnekuva huoneen 319 tulevasta yleisilmeestä

Huoneen 319 varustamiseen täydennyskoulutustilaksi on käytetty 43 239€