TIETOA

Taidelukio on Suomen ja Pohjoismaiden ensimmäinen erikoislukio. Kuvataidelukio aloitti toimintansa 1967 ja musiikkilukio 1979. Musiikkilukion sisällä alkoi ooppera/musiikkiteatterikoulutus 2002.

Kansainvälisyys on oleellinen osa Taidelukion toimintaa, mm. opintomatkat kultturikohteisiin, esiintymismatkat ja yhteistyö ulkomaisten koulujen kanssa.

Kuvataidelukiolaiset tekevät toisen lukuvuotensa lopulla opintomatkan ulkomaille. Matkat ovat suuntautuneet Pietariin, Tallinnaan, Tukholmaan ja Berliiniin.  Musiikkililukiolaiset ovat tehneet vuosien varrella runsaasti esiintymismatkoja ulkomaille, viime vuosina mm. Ruotsiin, Norjaan, Turkkiin, Japaniin, Saksaan ja Puolaan.

Kuoron ja mahdollisesti muiden musiikkiryhmien matkoja järjestetään niin, että jokaisella musiikkilukiolaisella olisi mahdollisuus ainakin kerran taidelukioaikanaan osallistua tällaiselle matkalle.

Taidelukion kansainvälistä toimintaa:

Taidelukiolaisten matka Japaniin